HAYAT TARZLARI ARAŞTIRMASI NEDİR?

Hayat tarzları araştırması Türkiye'de birbirlerinden farklı, gündelik yaşamları birbirine benzemeyen toplumsal kümelerin özelliklerini, büyüklüklerini, zaman içinde nasıl evrilip değiştiklerini ortaya koymayı hedefliyor. Araştırmayı 2008 yılından beridir 4. defadır yapıyoruz ve en son Haziran ayında yaptık. Her seferinde 1000 ayrı mahallede veya köyde, yaklaşık 6000 kişiyle görüşüyoruz ve bu görüştüğümüz kişilere demografik özelliklerinin yanısıra ailelerini, evlerinin içini, gündelik pratiklerini, nerelere gidip kimlerle neler yaptıklarını, hangi mecralarda neler dinleyip izlediklerini veya satın aldıklarını, paralarını nasıl harcadıklarını, marka tercihlerini soruyoruz. Bunların yanısıra nelere inandıklarını, nelerden endişe ettiklerini, değer dünyalarını da ele alıyoruz. Bunların sonucunda toplumla ilgili bütünlüklü bir tablo ortaya çıkarabiliyoruz.

SAYILARLA HAYAT TARZLARI 2022:

Haziran 2022
42 il
943 mahalle ve köy

6058 kişi 15 yaş üstü nüfus
127 soru

650 değişken
222 markaya dair bulgu

SORULAR

SEKTÖRLER

Eğlence sektörü
Üretim sektörü
Marketler
FMCG
Bankacılık
Sigortacılık
Medya
Medikal
Evlilik
E-pazaryeri

Telekomünikasyon
Finans
Dekorasyon
Enerji
Danışmanlık
Hazır giyim
Sosyal medya
Kozmetik
Gayrımenkul
Ulaşım

Ödeme sistemleri
E-ticaret
Perakende
Otomotiv
Beyaz eşya
Dijital platformlar
Yiyecek-içecek
Turizm
Mobilya

BERABER NELER YAPABİLİRİZ?

Sizler de bu bulgulardan farkı şekillerde yararlanabilirsiniz. Toplumun genel gidişatı hakkında, pandemi sonrası bugün çektiğimiz fotoğraf hakkında fikir edinebilir, kendi sektörünüzün veya çalışanlarınız toplumda nerede yer aldığını anlayabilirsiniz. Stratejiye, satışa veya insan kaynağını zenginleştirmeye odaklı bir şekilde markanızı ve rakiplerinizi daha iyi tanıyıp en uygun hedef kitleleri, mesajı belirleyip bir iletişim stratejisine dönüştürebilirsiniz. Diğer bir alternatif olarak, müşterilerinize dair sizin elinizdeki veriyle bu toplumsal veriler arasındaki ortaklıkları tespit ederek müşterilerinizin ihtiyaçlarını çok daha netleştirebilir, özel kampanyalar şekillendirebilirsiniz. Hayat tarzlarından nasıl yararlanacağını aslında her kurum ve her markayla beraber ihtiyaca göre şekillendiriyoruz ve bu, beraber geliştireceğimiz bir süreç.