HAYAT TARZLARI ARAŞTIRMASI NEDİR?

KONDA Hayat Tarzları Araştırması Türkiye'de birbirlerinden farklı, gündelik yaşamları birbirine benzemeyen toplumsal kümelerin özelliklerini, büyüklüklerini, zaman içinde nasıl evrilip değiştiklerini ortaya koymayı hedefliyor. İlk araştırma 2008 yılında gerçekleşti ve modern pratikler, geleneksel değerler, hoşgörü ve yenilikçilik eksenleriyle ortaya 9 Hayat Tarzı kümesi çıktı. Ekim 2024’te gerçekleşen 5. Araştırmayla hem mevcut kümelerin evrimini hem de hayatımıza giren yeni değişkenlerin etkisiyle ortaya çıkacak yeni kümeleri oluşturuyoruz.

Her araştırmada yaklaşık 1000 mahalle veya köyde, yaklaşık 6000 kişiyle görüşüyoruz ve görüştüğümüz kişilere demografik özelliklerinin yanı sıra ailelerini, evlerinin içini, gündelik pratiklerini, nerelere gidip kimlerle neler yaptıklarını, hangi mecralarda neler dinleyip izlediklerini veya satın aldıklarını, paralarını nasıl harcadıklarını, marka tercihlerini ve nelere inandıklarını, nelerden endişe ettiklerini, değer dünyalarını da ele alıyoruz. Bunların sonucunda ortaya toplumla ilgili bütüncül bir tablo çıkarabiliyoruz.

SAYILARLA HAYAT TARZLARI 2025:

Ekim 2024
1019 saha çalışanı
43 il, 233 ilçe, 951 farklı mahalle veya köy


230 soru 15 yaş ve üzeri 6.137 kişi
220 marka

Araştırma İçerikleri

Alışveriş tercihleri
Bankacılık
Beyaz eşya
Çalışma durumu ve istihdam
Dekorasyon
Dijital platformlar
Dindarlık
E-pazaryeri
E-ticaret platformları
Eğlence sektörü
Ekonomik davranışlar
Enerji
Evlilik
Finans
FMCG

Gayrımenkul
Göç
Hane demografisi
Hazır giyim
İkinci el tüketim tercihleri
İklim krizi
Kozmetik
Marketler
Medya
Mobilya
Ödeme sistemleri
Online alışveriş
Otomobil sahipliği
Perakende
Sağlık ve beslenme

Sigortacılık
Siyasi kimlikler
Sosyal medya kullanımı ve davranışları
Sosyal yaşam
Spor alışkanlıkları
Telekomünikasyon
Tüketim kümeleri
Turizm
Ulaşım
Üretim sektörü
Yapay zeka ve teknoloji
Yeme içme tercihleri

BERABER NELER YAPABİLİRİZ?

Sizler de bu bulgulardan farkı şekillerde yararlanabilirsiniz. Toplumun genel gidişatı hakkında, pandemi sonrası bugün çektiğimiz fotoğraf hakkında fikir edinebilir, kendi sektörünüzün veya çalışanlarınız toplumda nerede yer aldığını anlayabilirsiniz. Stratejiye, satışa veya insan kaynağını zenginleştirmeye odaklı bir şekilde markanızı ve rakiplerinizi daha iyi tanıyıp en uygun hedef kitleleri, mesajı belirleyip bir iletişim stratejisine dönüştürebilirsiniz. Diğer bir alternatif olarak, müşterilerinize dair sizin elinizdeki veriyle bu toplumsal veriler arasındaki ortaklıkları tespit ederek müşterilerinizin ihtiyaçlarını çok daha netleştirebilir, özel kampanyalar şekillendirebilirsiniz. Hayat tarzlarından nasıl yararlanacağını aslında her kurum ve her markayla beraber ihtiyaca göre şekillendiriyoruz ve bu, beraber geliştireceğimiz bir süreç.