Yıl

2000

2001

2002

2003

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

Tür

Barometre Tema Raporları

Diğer Araştırmalar

Hayat Tarzları Araştırmaları

Seçim Araştırması / Analizi

Konu/Alan

Hayat Tarzları

Seçimler

Siyasi Eğilimler

Toplumsal Araştırmalar

Kategori

Demografi

Ekonomi

Eşitlik ve İnsan Hakları

Gençlik

Gündelik Hayat

Hayat Tarzları

Kimlikler

Kürt Meselesi

Kutuplaşma

Memnuniyet Endeksi

Seçim Analizi

Seçim Araştırmaları

Siyasi Eğilimler

Sosyal Medya ve Geleneksel Medya

Toplum Yapısı

FİLTRELE

Yaşlılık Raporu

Ekim 2020

İstanbul Sözleşmesi

Eylül 2020

Nafaka Dosyası

Mart 2020

KONDA Medya Raporu

Aralık 2019

Hayat Tarzları / Toplumsal Cinsiyet

Kasım 2019

İyilik, Kötülük, Yardımseverlik

Kasım 2019

Popüler Kültür

Ekim 2019

23 Haziran 2019 Sandık Analizi ve Seçmen Profilleri

Temmuz 2019

31 Mart 2019 Yerel Seçimleri'nin Sayısal Analizi

Nisan 2019

Türkiye'de Kutuplaşma

Ocak 2019

Popülist Tutum, Negatif Kimliklenme ve Komploculuk

Kasım 2018

Türkiye’de Bireycilik

Ekim 2018

Soğanlı mı, Soğansız mı?

Eylül 2018

Ekonomik Kriz Algısı

Eylül 2018

24 Haziran Sandık ve Seçmen Analizi

Temmuz 2018

Toplumun Ruh Hali

Temmuz 2018

Seçmen Kümeleri - Ekonomik Konumuna Göre Seçmenler

Mayıs 2018

Seçmen Kümeleri - HDP Seçmenleri

Mayıs 2018

Seçmen Kümeleri - MHP Seçmenleri

Mayıs 2018

Seçmen Kümeleri - CHP Seçmenleri

Mayıs 2018

Seçmen Kümeleri - Ak Parti Seçmenleri

Mayıs 2018

Müzik Tercihleri ve İletişim Araçları

Nisan 2018

Çevre Bilinci ve Çevre Koruma

Mart 2018

Dizi ve Haber Tercihleri

Ocak 2018

Eğitim Sisteminin Yapısı ve Beklentiler

Kasım 2017

Futbol ve Taraftarlık

Ekim 2017

Ayıp, Günah ve Suç Algısı

Eylül 2017

Türkiye 100 kişi olsaydı...

Temmuz 2017

Türkiye’de Donan Siyasetin Şifreleri: Karar Ağacı Yöntemi ile Seçmen Tercihlerini Anlamak

Temmuz 2017

Zaman Kullanımı

Temmuz 2017

“Ev”in Fiziksel Özellikleri ve Duygusal Anlamı

Haziran 2017

Ramazan Pratikleri

Haziran 2017

Türkiye’nin Siyasal Evrenini Duygu ve Duygulanımlar Üzerinden Anlamak: Olağanüstü Hal, Toplum ve Siyaset

Mayıs 2017

İktidara Taraf Olmak: Mitler, Komplolar ve Spekülasyonlar Gölgesinde Çizilen Sınırlar Araştırma Raporu

Mayıs 2017

'Yeni Türkiye'nin Yurttaşları: 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Siyasi Tutumlar, Değerler ve Duygular Araştırma Raporu

Mayıs 2017

Halkoylamasının Ardından Tüketici Beklentileri

Mayıs 2017

16 Nisan Halkoylaması Sandık ve Seçmen Analiz Raporu

Mayıs 2017

Ekonomik Sınıflar ve Sınıf Algısı

Mart 2017

Toplumsal Yaşamda Şiddet ve Travma

Ocak 2017

Evlilik ve Evlenme Yaşı Tartışmaları ve Cinsel İstismar

Aralık 2016

Dış Politika

Kasım 2016

Sağlık Algısı

Ekim 2016

Toplumsal Ruh Hali: Güvenlik ve Mutsuzluk Gelecek Algısı

Eylül 2016

15 Temmuz Darbe Girişimi

Ağustos 2016

Demokrasi Nöbeti Araştırması - Meydanların Profili

Temmuz 2016

Borçlanma, Güvencesizlik ve Ekonomik Kaygılar

Haziran 2016

Adalet ve Hukuk Algısı

Mayıs 2016

Kitle İletişim Araçları ve Sosyal Medya Etkisi

Nisan 2016

Vatandaşlık Araştırması

Mart 2016

Kamu Güvenliğine Bakış

Mart 2016

Suriyeli Sığınmacılara Bakış

Şubat 2016

Türkiye’deki Ortalama İnsan Kim?

Ocak 2016

1 Kasım Sandık ve Seçmen Analizi

Aralık 2015

Türkiye’nin Ruh Hali

Aralık 2015

Güven ve Kürt Meselesi

Eylül 2015

7 Haziran Sandık ve Seçmen Analizi

Haziran 2015

Kadına Şiddet ve Devlet Algısı

Mart 2015

Toplumda Rekabetçilik ve Rekabete Bakış

Şubat 2015

Geçim Kaygısı ve Risk Algısı

Aralık 2014

Bir Arada Yaşamak

Kasım 2014

Diyanet Algı, Memnuniyet ve Beklentiler Araştırması

Ekim 2014

Yolsuzluk ve Ekonomik Durum Algısının Seçmen Tercihine Etkisi

Ekim 2014

Ramazan ve Bayramlar Nasıl Yaşanıyor?

Ağustos 2014

Gezi Raporu

Haziran 2014

Otoriterlik ve Siyasi Kimlikler

Haziran 2014

Toplumun Yatırım Tercihleri

Mayıs 2014

Kitle İletişim Araçlarının Etkisi

Nisan 2014

Yerel Seçimler Sonrası Sandık ve Seçmen Analizi

Mart 2014

Toplumsal Meşruiyet

Şubat 2014

İstanbul

Aralık 2013

Sorun Çözme Araştırması

Kasım 2013

İktidar ve Medya İlişkisi Toplumda İtibar Algısı

Ekim 2013

Ramazan'da Oruç

Eylül 2013

Gezi Parkı Araştırması: Kimler, neden oradalar ve ne istiyorlar?

Haziran 2013

İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı

Mayıs 2013

Liderlik Araştırması

Mart 2013

Belirsizlikten Kaçınma Araştırması

Şubat 2013

Bilime İnanç ve Bilim Dışılık Araştırması

Ocak 2013

Gündelik Hayatta Mutluluk

Aralık 2012

Gündelik Hayatta Üzüntü

Ekim 2012

Gündelik Hayatta Güven

Eylül 2012

Anayasa Dair Algılar ve Beklentiler

Eylül 2012

Gündelik Hayatta Öteki Algısı

Temmuz 2012

İnsan Hakları Algısı

Haziran 2012

Toplumdaki Ayıp, Günah ve Suç Algı ve Tanımları

Mayıs 2012

Çevre Bilinci Araştırması

Mart 2012

Gündelik Hayatta Ekonomik İdeoloji

Şubat 2012

Türkiye'de Aile Yapısı

Ocak 2012

Barometre 4 Aylık Rapor - Seçim Analizi

Haziran 2011

Kürt Meselesi'nde Algı ve Beklentiler

Haziran 2011

Türkiye Gençliği Araştırması

Mayıs 2011

Siyasette Kadın Temsili

Nisan 2011

İçki ve Sigara Kullanımı Araştırması

Şubat 2011

İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı

Ocak 2011

Milliyetçilik ve Ulusal Gurur

Aralık 2010

Kürt Meselesini Yeniden Düşünmek

Aralık 2010

Başını Örtme ve Türban Araştırması

Kasım 2010

Şirket ve Marka Değerlendirme Araştırması

Ekim 2010

12 Eylül 2010 Halkoylaması Kamuoyu Araştırması

Eylül 2010

Siyasal Kimlikler

Temmuz 2010

Yaşlılık Raporu

KÜNYE

Ekim 2020

KONDA olarak en çok Türkiye toplumunu anlamayı ve anlamaya yardımcı olacak, toplumsal eğilim ve değişimleri izleyen araştırmaları gerçekleştirmeyi önemsiyor ve bu yönde çaba gösteriyoruz.


İlk defa Aralık 2019’da görülmüş olsa da Çin’de ortaya çıkan koronavirüs salgınına dair haberler Türkiye’de Şubat ayında yaygınlaşmaya, görünürlük kazanmaya başladı. Bu virüsün yol açtığı hastalığın yaşlıları daha fazla etkilediğine dair bilgi, henüz 11 Mart’a ilk resmi vaka açıklanmadan önce, İtalya, İspanya ve İsveç gibi ülkelerde bakımevlerinde yaşayan yaşlılar arasında kısa sürede yüksek sayıda ölümler olması gibi haberlerle beraber yaygınlaştı.


Salgının artık Türkiye’ye gelmesiyle birlikte hükümet ciddi önlemler aldığında da 65 yaşının üstündekilere yönelik sokağa çıkma yasakları ve sonrasında seyahat kısıtları, dikkatleri bu yaş grubuna çekti ve birdenbire hiç olmadığı kadar görünür hale geldiler. Bu yaş grubunun aslında kimler oldukları, kimlerle yaşadıkları, gerçekten yaşlı sayılıp sayılamayacakları, market alışverişi gibi gündelik ihtiyaçlarını, sosyalleşme gibi psikolojik ihtiyaçlarını nasıl karşıladıkları yaygın olarak tartışılmaya başladı.


Aslında salgından öte dünyada ve Türkiye’de demografik değişimlerden birisi insanın ortalama ömrünün uzaması olarak karşımıza çıkıyor. Bilim ve teknolojik sıçrama bir yandan ortalama ömrü uzatırken, öte yandan yaşlıların yaşamla olan ilişkilerini eskisinden daha aktif ve etkin gündelik yaşam pratikleri üzerinden kurabilmeleri için alan açıyor. Yeni yaşlıların seyahat, tatil, eğlence, sosyalleşme, gastronomi, hobi, sanat ve kültürel aktiviteler gibi bir dizi gündelik yaşam pratiği alanında kayda değer değişimler ürettiği gözleniyor.


Siyasetin emekliler söylemi üzerinden, markalar yeni nitelikli tüketiciler hedeflemeleri üzerinden yeni yaşlılar ve tercihleriyle ilişkilenmeye çalışırken, ülkemizde genel geçer söylemlerin dışında bu demografik küme hakkında temsili örnekleme dayalı hiçbir araştırmanın henüz yapılmadığı dikkati çekiyor.


Konda Veri Ambarını, özellikle de Hayat Tarzı araştırmalarının bulgularını kullanarak şimdiye dek toplumun farklı kümelerine ve farklı temalara odaklandık: interaktif uygulamayla 10 yolda gençlerin ve gençliğin nasıl değiştiğini ele aldık, toplumsal cinsiyet konusunu her açısıyla ele aldık, yine son 10 yılda medyanın ve sosyal medyanın nasıl dönüştüğünü inceledik. Bu sefer de yaşlılara odaklanıyoruz.


Raporda ayrıntısıyla açıklandığı gibi, dünya genelinde 65 yaşının üzerinde olanlar yaşlı kabul ediliyor.


Bulgularımız bir yandan yaşlıların eğitim ve gelirlerinin daha düşük olduğunu, kamusal hayata daha az temas ettiklerini ve bu tür kırılganlıkların toplumsal cinsiyetin yarattığı farkları daha da belirgin hale getirdiğini gösteriyor. Diğer yandan sosyal medya kullanımının kısa sürede hızla yaygınlaşması gibi dönüşümleri görmek de mümkün. Ayrıca bu yaş grubunun 7 ila 7,5 milyon kişiden oluşması ve 65 yaşında olan birinin ortalama 15 yıl boyunca oy vermeye devam edecek olması, bir siyasi parti için yaşlıların seçmen olarak kazanılmasının önemine işaret ediyor. Hayat Tarzları araştırmalarımızı temel alan ve ilgili Barometre araştırmalarımızdan da beslenen rapor boyunca yaşlılar hem nüfusun kalanıyla, hem  gençlerle, hem de kendi içinde yaş ve cinsiyet açısından kıyaslamalarla her yönüyle ele alınıyor.


Toplumu anlama sürecinde yararlı olması umuduyla…


Saygılarımızla.